«Перший позитивний імпульс серед тривалого песимізму»
У січні 2025 року загальний індекс Барометру бізнесу збільшився до позначки 41,9 пунктів, демонструючи зростання на ⇧+2,9 пункти порівняно з минулим місяцем. Це перший позитивний імпульс за останні чотири місяці. \
Негативні настрої домінують у всіх без виключення секторах: субіндекси Барометру знаходяться нижче нейтральних 50 пунктів.
Відчутно послабились негативні очікування у секторі виробництва (40,7⇧+7,8), але песимістичні настрої продовжують переважати над оптимістичними.
П’ятий місяць поспіль погіршуються оцінки майбутнього стану серед представників сектору будівництва (44,6⇩-2,4).
У секторах послуг та торгівлі має місце незначне посилення негативних прогнозів (42,1⇩-0,9 та 43,7⇩-1,1 відповідно)
Незалежно від розміру бізнесу у всіх категоріях домінують негативні очікування, але малі, середні та великі підприємства демонструють позитивну динаміку (41,0⇧+4,6, 45,7⇧+5,9 та 43,1⇧+8,1 відповідно). Лише мікро підприємства несуттєво посилили свої песимістичні настрої (40,0⇩-1,9).
Бачення експортерів щодо майбутнього знаходиться у тренді, притаманному всьому бізнесу, й характеризується незначним послабленням песимістичних очікувань (42,0⇧+3,1).
Результати відповідей на запитання стосовно готовності бізнесу до відновлення планових податкових перевірок свідчать, що більшість бізнесу (понад 50%) готові або частково готові до цього. Менше чверті (23%) не готові до посилення уваги з боку податкових органів. Майже чверть респондентів (26%) або «будуть уникати» або «сподіваються уникнути» майбутніх перевірок.
Звіт за січень 2024 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:
Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України у межах проєкту «Трансформаційне відновлення задля безпеки людей в Україні», який фінансує уряд Японії та впроваджує Програма розвитку ООН (ПРООН) в Україні.
Думки, зауваження, висновки або рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) і не обов’язково відображають погляди ПРООН, ООН, Уряду Японії та/або інших міжнародних партнерів.